Indkøbskurv Kurv ?.SubtotalFormatted? String.Empty Din indkøbskurv er tom
0
Tilføjet til kurven
stk.
Indkøbskurv Kurv Vis kurv Gå til kassen Din indkøbskurv er tom
0
Tilføjet til kurven
stk.
Indkøbskurv Kurv ?.SubtotalFormatted? String.Empty Din indkøbskurv er tom
0
Tilføjet til kurven
stk.
Indkøbskurv Kurv Vis kurv Gå til kassen Din indkøbskurv er tom
0
Tilføjet til kurven
stk.

Generelle købsvilkår

1. Om købsvilkårene

1.1 Disse købsvilkår (”købsvilkårene”) gælder for alle køb, som du foretager hos KitchenOne, CVR: 39511487, Strødamvej 46, 2100 København Ø (filial af Bagaren och Kocken AB). Købsvilkårene gælder for køb foretaget på vores hjemmeside kitchenone.dk (”hjemmesiden”).

1.2 Aftalen indgås med Bagaren och Kocken AB, organisationsnummer 556747–4001 på adressen John Bunyans Väg 2, 418 78, Göteborg, Sverige (”KitchenOne”, ”os” eller ”vi”).

1.3 Hvis du ønsker at komme i kontakt med os, kan du kontakta vores kundeservice ved at sende en e-mail til [email protected] eller ved at ringe til 70 777 554.

2. Bestilling og bekræftelse på dit køb

2.1 For at foretage et køb skal du være bemyndiget til at indgå en kontrakt i henhold til gældende lovgivning. Hvis du foretager et køb som repræsentant for en virksomhed, accepterer du købsvilkårene på vegne af virksomheden og garanterer, at du er bemyndiget til at acceptere disse købsvilkår og til at foretage køb på vegne af virksomheden.

2.2 Ved køb foretaget på hjemmesiden modtager du efter afgivelse af din bestilling automatisk en e-mail med bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling. Ordrebekræftelsen betyder ikke, at der er indgået en bindende aftale. Et bindende aftale er først indgået, når du modtager den endelige leveringsbekræftelse, der fortæller, at din ordre er på vej fra os. Inden du modtager den endelige leveringsbekræftelse kan din bestilling blive afvist.

3. Pris og information om produkter

3.1 Når du foretager et køb, gælder de priser, der er vist på købstidspunktet. Alle priser er inklusive moms. Prisen inkluderer ikke eventuelle betalings- og forsendelsesomkostninger, som er angivet separat.

3.2 Hvis prisen på et produkt eller oplysningerne om et produkt er forkerte, og du indså eller burde have indset dette på købstidpunktet, vil prisen eller oplysningerne ikke gælde for købet. I sådanne tilfælde vil vi kontakte dig hurtigst muligt efter, at vi har opdaget fejlen.

3.3 Vi forsøger at gengive vores produkter farver og nuancer så nøjagtigt som muligt, men vi kan ikke garantere, at billeder på vores hjemmeside, i reklamer eller markedsføringsmateriale gengiver produktets nøjagtige udseender og egenskaber, f.eks. fordi skærmen kan påvirke farvegengivelsen.

3.4 Produkter solgt af KitchenOne er beregnet til privat brug, medmindre andet er angivet skriftligt i forbindelse med købet. Det betyder, at produkterne ikke er beregnet til brug i erhvervslivet eller til professionel brug.

4. Betaling

4.1 For køb foretaget på hjemmesiden tilbyder vi flere betalingsmuligheder gennem vores betalingstjenesteudbyder, se her.

4.2 De mulige betalingsmuligheder, der er tilgængelige, og de vilkår og mulige omkostninger, der gælder, er angivet på hjemmesiden, og når betalingsmulighederne præsenteres ved kassen, læs mere her. Afhængigt af den anvendte betalingsmulighed kan der påløbe yderligere omkostninger.

5. Gavekort

5.1 Vores gavekort er gyldige i to (2) år fra udstedelsesdatoen og kan bruges som betalingsmiddel, når du handler hos os. Du kan bruge flere gavekort til det samme køb og du kan bruge gavekort som delbetaling for et køb. Hvis værdien af gavekortet overstiger det aktuelle købsbeløb, gemmes det overskydende beløb på gavekortet og kan bruges på et senere tidspunkt, indtil udløbet af gavekortets gyldighed.

6. Forsendelse og levering

Leveringsmuligheder

6.1 Når du handler på hjemmesiden, tilbyder vi forskellige leveringsmuligheder. De leveringsmuligheder, vi tilbyder, vises alltid på hjemmesiden og før du foretager dit køb. For aktuelle leveringsmuligheder og alle detaljer om disse, se her. Når du køber produkter, der sendes til dig direkte fra leverandøren, bruger vi nogle gange et andet fragtfirma end det, der vises ved kassen.

6.2 Afhængigt af hvor du bor, kan der være begrænsninger i vores leveringsmuligheder. Vi leverer ikke til mindre øer eller andre steder, de rikke har faste broforbindelser, eller hvor globale transportører normalt ikke leverer. Se her, for yderligere leveringsbegrænsninger.

6.3 Hvis din bestilling indeholder flere produkter, hvoraf nogle ikke er på lager hos os, sender vi dine produkter, når alle produkter er tilgængelige for levering. Hvis nogle af produkterne sendes direkte til dig fra leverandøren, vil produkterne dog blive sendt til dig i separate leveringer uden ekstra omkostninger.

6.4 Ved hjemmelevering på palle sker leveringen til din kantsten eller opgang, hvis du bor i lejlighed. Der tilbydes ikke at bære produktet ind eller at tage tidligere hvidevarer med.

Leveringsomkostninger

6.5 Afhængigt af hvad du køber og for hvilket beløb, kan der påløbe leveringsomkostninger. Du kan finde oplysninger om vores aktuelle leveringsomkostninger her. Størrelsen på leveringsomkostningen oplyses alltid i forbindelse med dit køb.

Leveringstid

6.6 Den forventede leveringstid oplyses altid i forbindelse med dit køb og afhænger af, om produktet er på lager. Hjemmesiden indeholder oplysninger om leveringstider i forbindelse med hvert produkt. Leveringstiden beregnes fra det tidspunkt, hvor ordrebekræftlsen sendes, hvor leveringstiden også fremgår.

Ikke-afhentede pakker

6.7 Du er ansvarlig for at modtage eller afhente din levering i overensstemmelse med de instruktioner, som du har fået på bestillingstidspunktet. Pakker, som ikke afhentes hos postvæsenet inden for den tid, der er angivet i meddelelsen, returneres til vores lager. I disse tilfælde er vi berettiget til at opkræve et administrationsgebyr. Du kan finde oplysninger om vores aktuelle gebyrer for uafhentede pakker her.

Transportskader

6.8 Du er ansvarlig for at kontrollere din levering omhyggeligt ved modtagelsen. Hvis der opstår skader under transporten, skal du underrette os inden for 3 dage efter levering på [email protected]. Tag billeder af eventuelle skader på både produktet og emballagen, og send billederne til os sammen med din anmeldelse. Du er også ansvarlig for at sikre, at eventuelle skader noteres af agenten eller transportøren. Den forsendelsesmetode, du betalte for på bestillingstidspunktet, er også den forsendelsesmetode, der gælder for levering af erstatningsproduktet og afhentning af det reklamerede produkt.

7. Tilbud, rabatkoder og gaver

7.1 Vi kan fra tid til anden tilbyde kampagner, rabatkoder, gaver og andre tilbud (”Tilbud”). Sådanne tilbud er kun gyldige i den periode, der er angivet i forbindelse med et sådant tilbud, og på de vilkår, der er angivet i forbindelse med tilbuddet. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter, medmindre det udtrykkeligt er angivet.

7.2 Du skal indtaste en kode eller på anden måde aktivere det relevante tilbud, før du afslutter dit køb for at kunne drage fordel af tilbuddet. Returnering af bestilte produkter kan betyde, at du ikke længere opfylder vilkårene og betingelserne for tilbuddet, hvilket kan medføre, at du skal returnere en eventuel gave eller betale for gavens værdi. I sådanne tilfælde vil vi kontakte dig.

8. Fortrydelsesret og udvidet returret

8.1 Hvis du er privatperson, har du en lovbestemt ret til at fotryde dit køb inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person, der handler på dine vegne, modtager det produkt, du har købt på hjemmesiden.

8.2 Herudover giver vi dig som privatperson en udvidet returrret på i alt 365 dages fra den dag, hvor du har foretaget købet hos os. Returretten gælder når du handler på hjemmesiden. For at kunne bruge din udvidet returret skal produktet dog være helt ubrugt og i original emballge, læs mere nedenfor.

Undtagelser for visse produkter

8.3 Visse produkter er undtaget fra fortrydelsesretten og returretten. Det gælder, hvis du har brudt forseglingen på produkter, der af sundheds- og hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres, eller produkter, der er fremstillet efter dine anvisninger eller på anden måde er personaliserede. Produkter, der hurtigt kan forringes eller blive forældede, er også undtaget.

Fradrag for brugte produkter

8.4 Når du udnytter din lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage, har du ret til at åbne emballagen og undersøge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere dets art, egenskaber og funktion. Dette betyder grundlæggende, at du har ret til at håndtere og undersøge produktet på samme måde, som du kan gøre i en fysisk butik.

8.5 Du har ret til at fortryde dit køb og få alle pengene tilbage i disse tilfælde, hvis du giver os besked inden for 14 dage fra den dag, hvor du har modtaget produktet. Hvis du håndterer produktet i større omfang end det er nødvendigt for at fastslå dets art, egenskaber og funktion, har vi ret til at foretage fradrag i tilbagebetalingsbeløbet. Et sådant fradrag vil blive foretaget ved sammenligne produktets værdi ved returneringn med den oprindelige værdi på købstidspunktet. For at opnå tilbagebealin i tilfælde af fortrydelse anbefaler vi derfor, at du returnerer produktet i dets oprindelige stand og i dets originale emballage.

8.6 Hvis d ønsker at gøre brug af din ret til at fortryde købet efter, at den lovpligtige fortrydelsesfrist på 14 dage er udløbet, kan du gøre det i op til 365 dage fra den dag, hvor du foretog købet, forudsat at produktet er helt ubrugt, i original stand og i original emballage.

Sådan fortryder du dit køb eller anvender returretten

8.7 Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give os besked inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person på dine vegne modtager eller afhenter din ordre. Hvis disse 14 dage er gået, kan du i stedet udøve din ret til at returnere dit køb i op til 365 dage fra den dag, du foretog købet. Du kan nemt foretage din returnering ved at registrere returningen her. Du kan også kontakte vores kundeservice ved at sende en e-mail til [email protected] eller ved at ringe til 70 777 554. Du kan også bruge en standardformular for udøvelse af fortrydelsesretten, som du kan finde her.

8.8 Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende produktet tilbage inden for 14 dage ved hjælp af vores returlabel. Vi anbefaler, at du returnerer produktet i samme emballage, som du modtog det i, da du vil være ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returtransporten på grund af din uagtsomhed, f.eks. i forbindelse med indpakning af produktet.

Returfragt

8.9 Du er ansvarlig for omkostningerne til returfragten, når du returnerer et køb. Omkostningerne til returfragt varierer, hvis det sendes gennem en agent, eller hvis produktet er blevet leveret på en palle. Den aktuelle returforsendelsespris vises her. Omkostningerne til returforsendelsen trækkes fra din tilbagebetaling. Alle returneringer sker med PostNord.

Tilbagebetaling

8.10 Når du har returneret dit køb, vil vi via vores betalingstjenesteudbyder foretage din tilbagebetaling inden for 14 dage fra den dag, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Vi udsteder dog ikke refusionen, før vi har modtaget produktet tilbage. Bemærk, at du er ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returforsendelsen, som skyldes din uagtsomhed.

8.11 Refusionen omfatter eventuelle leveringsomkostninger, som du betalte på købstidspunktet, hvis du returnerer hele ordren. Dette gælder dog kun for omkostningerne til standardlevering. Ekstra leveringsomkostninger som følge af dit valg af en dyrere leveringsmulighed refunderes ikke.

8.12 Refusionen vil blive foretaget til dig ved hjælp af den samme betalingsmetode, som du valgte på købstidspunktet, medmindre vi aftaler andet.

9. Reklamation

9.1 Hvis der er en fejl ved dit produkt, har du som privatperson ret til at reklamere over det mangelfulde produkt i henhold til den obligatoriske forbrugerbeskyttelseslovgivning, der gælder i det land, hvor du har din sædvanlige bopæl. I Danmark har du ret til at reklamere over oprindelige fejl og mangler i produktet, der opstår inden for to år efter produktets levering (ansvarsperioden). Du skal altid reklamere inden for rimelig tid fra det tidspunkt, hvor du burde have opdaget fejlen. Hvis du klager inden for 2 måneder efter, at du opdagede fejlen, vil det altid blive anses som rettidigt.

9.2 Hvis du vil klage over et produkt, kan du udfylde vores formular her. Du kan også kontakte os ved at sende en e-mail til [email protected] eller ved at ringe til 70 777 554. Vores adresse for klager er John Bunyans Väg 2, 418 78 Göteborg, Sverige.

9.3 Når det reklamerede produkt er modtaget, og vi har konstateret, at reklamationen er gyldig, vil vi kompensere dig i overensstemmelse med gældende lovgivning. Hvis fejlen ikke er af en sådan art, at den er omfattet af din reklamationsret, er du ansvarlig for undersøgelsesomkostningerne på 600 DKK.

9.4 For kunder, der handler i deres egenskab af erhvervsdrivende, gælder retten til at klage over oprindelige fejl og mangler ved produkter inden for to år efter levering af produktet. Bemærk dog, at produkter solgt af os ikke er beregnet til erhvervsmæssig brug. Produkter, der har været anvendt til erhvervsmæssige formål, er derfor ikke omfattet af reklamationsretten.

10. Vores forpligtelser

10.1 Hvis der er en fejl ved dit produkt, eller hvis leveringen er forsinket, er vi ansvarlige for ethvert tab, du lider som følge af fejlen eller forsinkelsen. Vi er dog kun ansvarlige for tab i det omfang, du har taget rimelige skridt til at begrænse dit tab. Med andre ord, er vi ikke ansvarlige for tab, som du kunne have undgået ved at tage rimelige skridt.

10.2 Vi er ikke ansvarlige for tab forårsaget af ufordsete omstændigheder uden for vores kontrol, såsom krig, strejke, pandemi eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighed kunne forudse (force majeure). Hvis vi er forhindret i at opfylde vores forpligtelser i henhold til kontrakten eller disse købsvilkår på grund af force majeure, har du ret til at trække dig fra kontrakten i overensstemmelse med obligatorisk forbrugerlovgivning.

11. Om disse købsvilkår

Disse købsvilkår skal fortolkes og anvendes i overensstemmelse med dansk lovgivning. Hvis en bestemmelse i disse købsvilkår anses for at være ugyldig eller ikke kan håndhæves af en kompetent domstol, myndighed eller et alternativt tvistbilæggelsesorgan, vil resten af denne bestemmelse og alle andre bestemmelser i købsvilkårene forblive gyldige og kunne håndhæves fuldt ud i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du er alltid berettiget til de obligatoriske forbrugerrettihgeder, der gælder i det land, hvor du har din sædvanlige bopæl. Intet i disse købsvilkår skal fortolkes som en begrænsning af sådanne rettigheder.

12. Særlige betingelser for erhvervsdrivende

Vi tilbyder ikke en fortrydelsesret til kunder, der handler på hjemmesiden i deres egenskab som erhvervsdrivende. Vi er heller ikke ansvarlige for indirekte tab eller tabt fortjeneste. Derudover er vores ansvar i henhold til disse vilkår og betingelser for køb for ethvert tab eller skade begrænset til et beløb svarende til det samlede beløb, som kunden i sin egenskab som erhvervsdrivende har betalt til KitchenOne for det produkt, som tabet eller skaden vedrører eller hidrører fra.

13. Produkter med digitale dele

13.1 Nogle af vores produkter kan være integreret eller forbundet med et digitalt indhold eller en digital tjeneste, f.eks. en app eller software. Medmindre andet er angivet i forbindelse med købet, gælder disse købsvilkår også for det digitale indhold eller den digitale tjeneste, forudsat at fraværet af det digitale indhold eller den digitale tjeneste betyder, at produktet ikke kan bruges på den måde, det er tiltænkt. Dette kan f.eks. være tilfældet, hvis et hvidevareprodukt er beregnet til at blive brugt sammen med en app.

13.2 Hvis produktet indeholder digitalt indhold eller digitale tjenester, vil du blive informeret om dette på købstidspunktet. Du vil få adgang til det digitale indhold eller den digitale tjeneste på købstidspunktet, medmindre andet udtrykkeligt er angivet. Du er ansvarlig for installere og registrere dig til brug af det digitale indhld eller den digitale tjeneste, hvis det er relevant.

13.3 Vi er ikke ansvarlige for fejl, der skyldes, at du ikke har installeret de leverede opdateringer, hvis du er blevet informeret om tilgængeligheden af opdateringerne og konsekvenserne af den manglende installation, og den manglende installation ikke skyldes installationsvejledningen.

14. Spørgsmål, klager eller tvister

14.1 Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller klager vedrørende dit køb. Du kan nemt kontakte os via de kontaktoplysninger, der er angivet i begyndelsen af disse købsvilkår.

14.2 I tilfælde af en tvist med privatpersoner følger vi afgørelserne fra de alternative tvistbilæggelsesinstanser. Klik her for at få adgang til klageinstansen i dit land. I Danmark kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

14.3 Som privatperson har du også mulighed for at indgive en klage via EU-Kommissionens online klageportal, som du kan finde her.

14.4 Uanset ovenstående kan enhver tvist også afgøres ved enhver kompetent domstol i det land, hvor kunden er bosiddende. Ved erhvervskøb skal tvister afgøres af en almindelig domstol med Københavns Byret som første instans.

_______________________

Købsvilkårene er fastsat af KitchenOne den 17. september 2024.

Din tryghed
Altid 365 dages fortrydelsesret
Gratis levering ved køb over 500 kr. (*gælder ikke produkter, der kræver pallefragt)
Køkkenudstyr siden 2009
Officiel forhandler af alle mærker
Læs mere om KitchenOne